Friday, June 19, 2009

sekiranya anda suka!!!

Sekiranya anda suka makan makanan ringan lebih baik anda hentikan saja.kerana dulu saya memang suka makan makanan ringan macam keropok,coklat,gula-gula dan lain-lain lagi.di rumah saya selalu kena marah dengan abah,sebab makan yang tidak tahu halal haramnya.ibu saya juga selalu memberi nasihat kepada supaya jangan makan makanan ringan terlalu banyak.tetapi saya tidak menghiraukan nasihat ibu dan ayah saya.
Pada suatu hari,tiba-tiba saya muntah dan pening kepala.saya dihanar ke klinik untuk dirawat.doktor menyuruh ibu dan ayah saya menghantar saya ke hospital dengan segera.setelah beberapa ujian dilakukan.doktor memberitahu saya bahawa saya kekurangan zat makanan.saya terkejut mendengar penjelasan doktor.
kini sya sedar perbuatan makan makanan ringanadalah tidakbaik untuk kesihatan.selepas kejadian itu saya berhenti makan makanan ringan.sekarang saya makanan yang HPA yang halal.

No comments:

Post a Comment